ניהול בניין משותף עם חברת אחזקות בדרום

 

ועד בית במדינות רבות בעולם הוא מונח שלא קיים, ניהול הבניין מתבצע בעזרת חברת אחזקות, בשנים האחרונות תחום אחזקות הבניינים בישראל התפתח והפך לנפוץ בעיקר בבניינים חדשים, בניינים בהם מבוגרים הם הרוב המתגורר בבניין או בבניינים בהם הועד מתייאש. התחום עדיין בחיתוליו וכיום הוא יכול להיות עניין לא מסודר ומלא בגורמים מפוקפקים. יחד עם זאת, לניהול בניין משותף עם חברת ניהול ועד הבית וחברת  אחזקות יש המון יתרונות. קודם הכל יש גורם אחד שאחראי על הכל. גורם מקצועי שזה מה שהוא אמור לעשות ולכן הבניין גם נראה ככה. בניין מתוחזק הוא בניין שמור.

מתי הגיע הזמן לדאוג לניהול עם חברת אחזקות?

הרבה פעמים ניהועד הבית הופך להיות עניין מורכב ולכן ועד הבית, בהסכמת הדיירים, מחליט להפסיק לדאוג לנושאי אחזקת הבניין, ושוכר חברת אחזקות הדואגת לכל אותם עניינים שועד הבית צריך לדאוג, כמו לגביית הכספים והגינה המשותפת. בבניינים חדשים הקבלנים מחייבים לקחת חברת אחזקות למספר שנים כדי שיהיה מתוחזק היטב. כיום, הבינו חלק מהקבלנים כי כדי לשמור על הבניינים החדשים נקיים מטופחים ומטופלים היטב הם מחייבים את הדיירים לשכור חברת אחזקות לפחות. במצבים בהם הבניין לא מתוחזק כמו שצריך, שיש ליקויים, הזנחה, לכלוך, ג’וקים ושאר מזיקים, שיש ריבים בין ועד הבית, זה הזמן להעביר את האחריות לחברת אחזקות מקצועית שתטפל בכל מה שקשור למבנה מא’ ועד ת’. חשוב להשוות בין כמה חברות, לקבל המלצות, לברר את השירותים שתקבלו בתמורה לתשלום ורק אז לקבל החלטה.

מהם תחומי האחריות הניתנות לחברת האחזקות?

כשדיירי הבניין מסכימים על השכרת חברת אחזקות הם יערכו סקר שוק, יבחרו את המתאימה ביותר ויחתמו איתם על חוזה אלו תחומי האחריות שהחברה מקבלת בחתימת החוזה-

  • גינון- דואגים לטיפוח הגינה המשותפת, לגנן ראוי ולטיב הנראות.
  • ניקיון המדרגות, הלובי והכניסה
  • החלפת מנורות שרופות ודאגה לכל מה שקשור לתקלות במערכת החשמל של הבניין
  • גביית כספים- תשלומים חודשיים עוברים לטיפול החברה, כך שאם מישהו בוחר ״להרוויח עוד יום״ ולא לשלם חברת האחזקה מטפלת בעניין בהליכים משפטיים.
  • תקלות- אינסטלציה, חשמל, שברים בשטחים משותפים.

כשהחברות אחזקות דואגת לכל הנושאים האלו, כבר הראש יורד מהדיירים בבניין ועוברים ישירות לחברה. במעמד חתימת החוזה מחליטים כמה משלמים (בדרך כלל בין 6-16 ש"ח למטר רבוע), מחליטים כמה פעמים יגיע המנקה, הגנן ובכל כמה זמן יתבצעו התשלומים. עם הכסף החברה משלמת לכל האנשים שהיא מעסיקה למען טיפוח וטיפול הבניין ומה שנשאר זה הרווח של החברה. ההמלצה הרווחת היא בדיקה עם בניינים בשכונה אם הם שוכרים חברת אחזקות ובקשו המלצות, כך שאם ישנו בניין נוסף באזור בו כבר פועלת החברה השירות עשוי להיות יעיל יותר.

שתפו פוסט זה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email