היתר בנייה לחדר

 

היתר בנייה הוא היתר שניתן על ידי הוועדה המקומית לתכנון ובנייה ששייכת לרשות המקומית. הוצאת היתר בנייה רלוונטית מאוד בכל פעם שמעוניינים לבנות בית חדש או כאשר מעוניינים להוסיף חדר לבית או כל תוספת בנייה אחרת. היתר בנייה לא פעם רלוונטי גם במקרה של הריסה או שינוי שימושים בנכס. אם החלטתם לשפץ את ביתכם ולהוסיף בו חדר, כדאי שתדעו שטרם אתם מתחילים בתהליך המדובר כדאי מאוד שתקבלו היתר בנייה לחדר וזאת בכדי שלא תבצעו את הוספת החדר באופן לא חוקי.

https://merubaim.co.il/  חברת מרובעים היתר בניה

מתי יש צורך בהיתר בניה?

על פי החוק את היתר הבניה יש להוציא במקרים של בניית בית חדש עם חברת מרובעים  היתרי בניה וטיפול בחריגות וכן במקרים של תוספות לבניין קיים כגון: הוספת חלון חיצוני, קירוי חניה, סגירת מרפסת וכמובן הוספת חדר. לא מעט אנשים בוחרים כיום להרחיב את ביתם הקיים ולהוסיף חדר שישמש אותם לצרכים שונים. כמובן שעל אף שלכאורה מדובר על דבר פשוט למדי, אין להוסיף חדר בבית ללא קבלת היתר בנייה. חשוב לפנות לוועדה הרלוונטית לצורך הצגת תוכניות הבנייה וכל מסמך אחר שרלוונטי לתהליך ולקבל את ההיתר טרם מתחילים בפעולות הבנייה.

כיצד מוציאים היתר בנייה?

ראשית כל, חשוב מאוד לבדוק את כל הנושא של זכויות בנייה שמותרות בנכס שלכם בהתאם לתב"ע המקומית. בכדי לעשות זאת יש צורך לפנות למחלקת הנדסה ברשות המקומית שלכם. ישנן רשויות שבהן ניתן לבצע את הפניה בצורה מקוונת. ברשויות שבהן הדבר לא אפשרי יש להתקשר לצורך קבלת המידע. לרוב  תדרשו לצלם מסמכים מתיק הבניין במקום. בהתאם לשינוי שאתם מתכננים לעשות, נציגי ההנדסה יוכלו לקבוע האם הדבר אפשרי מבחינת התב"ע באזור.

למי יש להגיש את הבקשה להיתר?

את הבקשה להיתר יש להגיש לוועדה המקומית על ידיכם או על ידי האדריכל שלכם. לצורך הגשת הבקשה יש צורך שכבר תהיה לכם תכנית אדריכלית מוכנה. התוכנית צריכה לכלול תשריט של תכנית הבניה, חזיתות המבנה, חתכים ואישור בניה קודם במידה ומדובר על תוספת בניה. על כל התוכנית אשר צריכים לחתום וגם האדריכל שלם צריך לחתום. כמו כן צריכים לחתום בעלי הזכויות האחרים על הקרקע, מהנדס והרשות המקומית. מודד מוסמך יידרש להכין מפה טופוגרפית שתתווסף לבקשה. אם מדובר על בניין משותף יהיה צורך להחתים את כל בעלי הזכויות על הנכס על הבקשה וכן יהיה צורך להוציא נסח טאבו מעודכן שיכלול את כל שמות בעלי החלקה.

כיצד תקבלו היתר בניה להוספת חדר בצורה הקלה ביותר?

בכדי לקבל היתר בניה לחדר בצורה הקלה ביותר, כדאי מאוד שלא תגישו את הבקשה באופן עצמאי אלא על ידי אנשי מקצוע המומחים בתחום הגשת בקשות להיתר בניה. אנשי מקצוע מעין אלה יסייעו לכם בקבלת ההיתר המבוקש לכם כמה יותר מהר וזאת בכדי שתוכלו להתחיל בתוכניות שלכם בהוספת חדר בפועל.

שתפו פוסט זה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים