קרדיט תמונה: pixabay.com

מדוע מיזמי הבניה הגדולים בארץ משלבים קהילות דיור מוגן?

בישראל, כמו ברבות ממדינות המערב, תוחלת החיים נמצאת בעליה מתמשכת. כתוצאה מכך, הביקוש לקהילות לבני גיל הזהב גבוה מאי פעם. הצורך הגובר בהיצע פתרונות איכותיים עבור אוכלוסייה זו הביא לשלל מגמות חדשניות ויצירתיות בתחום הדיור בישראל. יזמי בנייה רבים בתעשיית הבנייה, החלו לשלב במיזמי הבניה המבטיחים והיוקרתיים ביותר, פתרונות שיתאמו גם עבור האוכלוסייה המבוגרת. כך, נהנים רבי מבני הגיל השלישי שמצבם הכלכלי מאפשר זאת, מאיכות החיים הגבוהה ביותר גם שנים רבות לאחר הגיעם לגיל פרישה ומפתרון מגורים מעורב ששומר אותם קרובים לקהילות צעירות יותר ומעורים בהן.

יזמי הבנייה ממלאים את הוואקום שהותיר משרד השיכון

בעוד שהדרישה לדיור בר השגה לזוגות צעירים מהווה סוגיה בוערת הנידונה השכם וערב בשיח הציבורי ובתקשורת, נראה שהמשבר בפתרונות הדיור לבני הגיל השלישי מתנהל רוב הזמן במחשכים. רבים בישראל אינם ערים כלל לתופעה הזו ובמקום בו לא מתנהל שיח, לעתים קרובות עשוי לעבור זמן רב עד שיימצא פתרון ראוי. על פניו, הראשונות שאמורות היו להרים את הכפפה כדי לספק את המענה לצרכים החדשים, הן רשתות הדיור המוגן. עם זאת, מדובר בגופים הנתונים לרגולציה ממשלתית. במשך שנים רבות, הממשלה לא הקצתה די קרקעות על מנת לענות לביקוש הגובר לפתרונות ראויים לבני הגיל השלישי. כיום, משרד השיכון משקיע את רוב המשאבים והמאמצים בהקצאת פתרונות לאזור הפריפריה ולזוגות צעירים. בתוך החלל הזה בדיוק, הולכת ומתפתחת מגמה חדשה בתחום הדיור.

פתרונות דיור חדשניים לאוכלוסייה המבוגרת יהיו בטובת כל הצדדים

מעבר לעובדה שהקמת פתרונות דיור מוגן במרכזם של מיזמי בנייה מובילים בישראל ישפרו את איכות חייהם ואת הנגישות לשירותים של הגיל השלישי, הדבר עשוי להתגלות כיוזמה משתלמת במיוחד למשקיעים ויזמים כאחד. נכון להיום, זמינות מעל ל-12,000 יחידות דיור בפתרונות הדיור הציבורי לאוכלוסייה המבוגרת. אלו נהנים משכר דירה בסבסוד משמעותי ולרוב יישאו בעלויות של מאות שקלים בודדים בלבד מדי חודש.

עם זאת, חלק ניכר מבני הגיל השלישי מוכנים להשקיע לא מעט משאבים כדי להתגורר במקום שיבטיח להם איכות חיים גבוהה ואת כל ההזדמנויות שניתן לנצל מהחיים בקהילה. בעוד שבפתרונות הדיור הציבוריים נאלצים רבים מהדיירים לחלוק יחידות דיור עם שותפים, במסגרות הפרטיות הם נהנים מיחידת דיור עצמאית, נוחה ונעימה ומשלל שירותים שמעשירים את חייהם – מפעילויות ספורט ומגשים חברתיים ועד לאירועי תרבות וחוגים.

בשוק המצומצם הזה, מחירי פתרונות הדיור הפרטיים לבני הגיל השלישי הולכים ומאמירים והחלום על חיי פרישה מלאים ועשירים, הולך ונעשה לבלתי נגיש לפלחים נרחבים יותר באוכלוסייה. כדי להביא לירידת מחירים שתהפוך את הפתרון לזמין יותר, נדרשת בניה בהיקף נרחב של פתרונות מגורים ראויים.

ליהנות מסביבה מוגנת ובטוחה ולשמור על רלוונטיות

ככל שהמגמה הזו תתרחב ומספר רב יותר של יזמים יזהו את הפוטנציאל המבטיח שבהשקעה באוכלוסיית הגיל השלישי, יעמדו לרשות קהילה זו הזדמנויות מבטיחות לשמור על חיים מלאים מאי פעם. לעתים קרובות, החשש העיקרי של מבוגרים ממעבר אל קהילות הדיור המוגן, הוא כי ייעשו מבודדים וירגישו לא רלוונטיים. המעבר למגורים בלב מיזם בנייה המיועד לאוכלוסייה הכללית, יאפשר שילוב מיטיב של מבוגרים ויאפשר להם לחוש מעורים בחברה הישראלית, בכל גיל אליו יגיעו.

בין אם המדינה תחליט לעשות מעשה, או אם תנופת הבנייה הישראלית תשכיל לכלול את הפתרון החשוב הזה בפרויקטים המובילים, מדובר במגמה חשובה שעשויה לפתור אתגר חשוב שעשוי לעשות הבדל משמעותי בחייהם של רבים בישראל.

שתפו פוסט זה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

טוב לדעת

מגמות חדשות בעולם עיצוב הפנים

עיצוב פנים הוא תחום שמשתנה כל הזמן. כמעט מדי שנה, אנחנו יכולים למצוא בו טרנדים ואופנות חדשות, מגמות שלא הכרנו

עבודה בדרום אפריקה

  בבחירת עבודה בחו"ל, יש משמעות רבה למקום בו אתם בוחרים לעבוד ועוד לפני כן, למדינה בה אתם בוחרים לעבוד.