קרדיט תמונה: shutterstock

מגמות חדשות בעולם עיצוב הפנים

עיצוב פנים הוא תחום שמשתנה כל הזמן. כמעט מדי שנה, אנחנו יכולים למצוא בו טרנדים ואופנות חדשות, מגמות שלא הכרנו בעבר, בין אם זה בא לידי בעיצוב הכולל ובין אם זה בא לידי ביטוי בשימוש בחומרים וצבעים שונים.

אין זה מפתיע שתחום כמו עיצוב פנים עובר כל הזמן שינויים והוא משלב בתוכו מגמות חדשות. אפשר לייחס את זה לשלוש נקודות עיקריות:

נקודה ראשונה, הצרכים של הלקוחות משתנים, שגרת ואורח החיים שלהם, תנאי המחייה משתנים. אנשים היום לא חיים כמו שחיו לפני שלושים וארבעים שנה, וכפי שלא מעט מאפיינים בחיים שלהם השתנו, הרי שגם כל הנושא של בניית סביבה מחייה והעיצוב שלה, משתנה.

נקודה שנייה, מדי שנה נכנסים לתחום של עיצוב פנים אנשי מקצוע חדשים, מעצבי פנים חדשים שמביאים איתם רעיונות אחרים, הם ממציאים דברים חדשים ומשפרים דברים קיימים.

נקודה שלישית, עיצוב פנים מודרני כולל בתוכו חומרים וצבעים חדשים, דברים שבעבר לא היו קיימים, איש לא חשב להשתמש בהם או שהשימוש בהם לא היה מקובל. אנחנו יכולים לראות את זה, הן בכל מה שקשור לעיצוב בתים והן בכל מה שקשור לעיצוב משרדים, חנויות ובתי עסק אחרים.

כשאנחנו בוחנים עיצוב פנים מודרני, עלינו לקחת בחשבון את העובדה שהרבה מאוד דברים משתנים עם הזמן, לכן גם השיפוט שלנו צריך להיות מתאים לתקופה. צריך להדגיש עוד, שקל היום לראות סגנונות שונים של עיצוב, ולא סגנון אחיד, מאחר ויש הרבה יותר אפשרויות ויש הרבה יותר גורמים שמבקשים להמציא סגנון משלהם.

 

מה הן המגמות הפופולאריות היום בעיצוב?

אנחנו נתייחס כעת לשלוש-ארבע מגמות עיקריות בעיצוב פנים הבולטות מאוד היום. לפני כן נציין, כל אחד שמתכנן לעצב את ביתו, צריך לבחון עד כמה המגמות החדשות אכן יכולות להתאים ולהשתלב בתכנון ובעיצוב של המקום.

מגמה ראשונה – שילוב של סגנונות שונים. היום ישנם מעצבים שמציעים ללקוחות שלהם, לא להתבסס על סגנון עיצוב מסוים, אלא לעצב בכמה סגנונות במקביל. כל חדר עם העיצוב המותאם לו, בהתאם לתנאים ולצרכים שלו. כך יוצרים גיוון רב יותר.

מגמה שנייה – שומרים בצבעים וחומרים ייחודים. אם בעבר היה נהוג להשתמש באמצעים "ניטראליים", אזי שהיום, המגמה היא להשתמש בדברים מיוחדים, דברים שיוצרים אווירה יותר פראית וטבעית. למשל, שימוש בשטיחים, שימוש בטפטים בצבעים שונים, עץ, חיפוי קיר מסוגים שונים ועוד. אפשר למצוא אינספור דוגמאות של אמצעים וחומרים שבעבר לא נעשה בהם שימוש והיום הם מאוד מקובלים.

מגמה שלישית – שימוש בחומרים ידידותיים לסביבה. אם יש דבר אחד אחיד, כמעט בקרב כל המעצבים, זה החיפוש אחרי שימוש בחומרים ידידותיים לסביבה, החל מחומרים טבעיים, וכלה בחומרים ואמצעים ממוחזרים, ניצול משאבים טבעיים באופן אופטימאלי, חסכון בחשמל ומים ועוד.

 

 

 

שתפו פוסט זה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email