קולטים לייצור אנרגיה סולארית

 

לא מעט אנשים מעוניינים לעבור כיום למערכות סולאריות לצורך ייצור אנרגיה סולארית שתהווה תחליף לאספקת החשמל הרגילה לביתם. מערכת סולארית מורכבת מכמה חלקים כאשר אחד החלקים החשובים ביותר במערכת הם הקולטים הרלוונטיים לצורך ייצור האנרגיה. הקולטים מורכבים ברובם מתאי סיליקון וכיום ניתן למצוא 3 סוגים עיקריים של קולטים המצויים בשוק. חשוב לקבל החלטה נכונה לגבי הקולט בהתאם לפרמטרים שונים שיש לבחון.

סוגים של קולטים לייצור אנרגיה סולארית

כאמור, כיום ניתן למצוא 3 סוגים של קולטי אנרגיה סולארית אצל חברת המרכז לאנרגיה סולארית של גלובל סולאריס : קולט סיליקון רב גבישי שהתפוקה שלו נעה בין 11 ל15 אחוזים, קולט מסיליקון חד גבישי שהתפוקה שלו נעה בין 13 ל17 אחוזים, קולטים דקים אשר התפוקה שלהם היא הנמוכה ביותר והיא נעה בין 10 ל12 אחוזים, אך היתרון של הקולטים הללו כרוך ברגישות הנמוכה לטמפרטורה שלהם.

כיצד נוצר החשמל באמצעות קולט סולארי?

ייצור חשמל על ידי קולטים סולאריים מבוסס על אפקט פוטו וולטאי. אור אשר פוגע בתא הפוטו החשמלי המורכב למעשה משני חומרים מסוימים גורם לפליטה של אנרגיה חשמלית. אם מחברים מוליכים חשמליים לשני החומרים שצמודים אליו מקבלים זרם חשמלי. התגובה של פגיעת פוטונים שיש בהם אנרגיה בסיליקון, גורמת למטענים חיוביים ושליליים לעבור ממצב סטטי למצב דינמי וליצור זרם ישר. ניתן להשתמש בתפוקה של הפאנל הסולארי לצורך הפעלת מכשירי חשמל שונים וזאת לאחר התאמה על ידי ממיר למתח וזרם שדרושים למכשירי חשמל.

מהו מקדם טמפרטורה בקולטים סולאריים?

מקדם טמפרטורה  מהווה פרמטר אשר מסופק על ידי יצרן לוחות סולאריים. הפרמטר המדובר מאפיין את ההתנהגות של הקולט בטמפרטורות שונות. מקדם טמפרטורה של חברות שונות הפועל בטכניקות שונות, יבוא לידי ביטוי בהספקים שונים ועל כן, טרם בוחרים קולטים סולאריים למערכת סולארית חשוב מאוד לבדוק מיהו היצרן של הקולטים והאם מדובר על יצרן אמין ומומלץ.

מה ההבדל בין היצרנים השונים של קולטים סולאריים

מערכת סולארית היא מערכת שהעמידות שלה נדרשת לאורך שנים ועל כן, האמינות והאחראיות שמספק היצרן של קולטים סולאריים היא דבר חשוב מאוד שיש לבחון בקפידה. כיום ניתן למצוא לא מעט יצרני לוחות וקולטים סולאריים בעולם. רוב הקולטים המיובאים לישראל הם של שלושה סוגי יצרנים: יצרני פאנלים גרמניים אשר מייצרים ובודקים את הפאנלים בגרמניה ועל כן יש להם תו תקן גרמני, יצרני פאנלים גרמני המייצרים את הפנאלים בסין ובודקים אותם בגרמניה ועל כן יש להם תו תקן גרמני, יצרני פאנלים סיניים אשר הייצור והבדיקה שלהם מתבצע בסין.

האם יש אחראיות על הקולטים?

האחראיות של היצרן על הקולטים מתחלקת לשניים:

האחראיות על המוצר עצמו שבה מתחייב היצרן להחליף קולט פגום בקולט חדש לאורך תקופת האחראיות. מדובר על תקופת אחראיות שנע בין 5 ל10 שנים. כמו כן, ישנה אחראיות תפוקה שבה מבטיח היצרן שירידת התפוקה לאורך השנים תהיה מוגבלת.

 

שתפו פוסט זה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email